Ingen expert

   Ingen expert

Oj gud! Jag har hållit på i 3 nästan 4 timmar med det här syandet. Först så började jag att sy de där byxorna och det gick bra till en början, men sedan så for allting helt åt skogen och jag måsta sprätta upp halva. Så det tog en stund och jag sydde om, men det blev inge bra heller så då fick jag nog och orkade inte med byxorna nåmera. Så jag tog fram en gammal kjol som såg ganska hemsk ut och gjorde om den. Jag klippte den kortare och skulle sy upp kanten där nere. Och såklart så måsta symaskinen bråka med mig, jag satte grymt länge och försökte att fixa den men det hjälpte inte ett dugg. Men jag ville göra färdigt kjolen så jag tog fram nål och tråd och sydde kanten för hand. Det tog en ganska lång stund, ungefär 1 timme för jag måsta sprätta också lite. Men äntligen så blev jag färdig nu. Jag hade ingen aning om att jag skulle sitta hela kvällen här hemma och hålla på att sy. Men jag blev väl helt nöjd med kjolen, vet inte riktigt om jag kommer att använda den men det är ju bra att ha en extra ;) Men nu så vet jag iallafall att jag inte ska bli en sömmerska då jag blir stor, det skulle ju bara bli en katastrof.




Här var den kjolen som jag ville göra något nytt av^



Gud ni vet inte hur jäkligt stressad man blev.



Och så här blev den, inte vet jag nu om den blev så jättesnygg. Men man kan nog ha någon fin tröja med den kanske ;)


Kommentarer
Postat av: Emelie -EmeliesPlace

så fin den blev :D

2009-04-30 @ 16:36:51
URL: http://emeliesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0