Sista skoldagen

   Sista skoldagen

Hej! :) Idag så var skolan kortare än vanligt, jag skulle egentligen slutat 16.00 men istället så slutade jag 14.30. Och dessutom så började jag 11.00 på morgonen så det var riktigt skönt med en lång sovmorgon. Idag i skolan så hade vi påsk lunch, alla i högstadiet åt på samma gång och rektorn sade några ord. Det var också en kille från 9:an som sjöng och han sjöng så sakens bra! Det var samma mat som det alltid har varit, ris med broiler och memma till efterrätt. Det gick nog att äta och var helt gott, men memma är så himla äckligt! Jag har aldrig tyckt om det, men alltid ändå varje år så har jag glömt bort hur det smakar och så smakar jag och då är det så äckligt. Idag först då jag smakade lite så tyckte jag att det inte var så himla illa, men sen efter en liten stund så började jag att må illa. Åh, jag tänker aldrig äta memma igen!
Men gud vad skönt, ingen skoldag i morgon. Har ledigt från fredag till måndag, yees! Och på lördag är det ju påsk, ska se vad roligt man ska hitta på med kompisarna haha ;)

Gud vilket tråkigt och blåsigt väder det har varit idag, hela dagen så har det regna och det gör det ännu. Jag hade nog med paraply men det jag hatar med att använda ett paraply då det är ett blåsigt väder är att paraplyet kan ju när som helst blåsa så det vänds åt andra hållet, och det är inte något kul ska jag säga. Då jag gick där med paraplyet så bad jag bara att det inte skulle blåsa uppåt och att det inte skulle fällas ihop med mig inuti. Och som tur så gjorde det inte. Men en bra sak med att det regnar är att snön snabbare far bort, och det är ju bra :)
Idag efter skolan så for jag till Alexandra och prövde ett par byxor som jag skulle köpa från henne, för de var för stora till henne och hon hade köpt ett par med mindre nummer. De passade nog, men de var nog lite lösa till mig men det gör ingenting. De kanske ju ännu krymper i tvätten eller något sådant. Och inte tror jag att jag skulle få på mig ett par med en mindre nummer, (laddar upp en bild senare).

Nu så är jag hemma, åkte buss hem. Jag har sett på lite serier från datorn, Skins och One Three Hill. De är så himla bra! Men nu så måste jag skärpa mig lite och sluta chilla, nu är det städdags för mig. Det är så himla råddig i hela huset, nu när mamma är borta en tid så har ingen orkat att städa så det ser ut som en svinstia, jag skämtar inte. Så nu måste vi skärpa oss och städa igenom hela huset.Så nu ska jag klä mig om till lite mjukare kläder, ta fram Ipoden och börja städa. Skönt då man inte har någon skoldag i morgon så man behöver inte stiga upp tidigt och stressa. :)
Shao!


photo: by me

Kommentarer
Postat av: Linda

mjo börjar också bli lite trött nu.

2009-04-09 @ 22:03:23
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Nikki

sv: jaha oki!

jag kollar på tv och svarar på min komentarer.!

ha en bra kväll! <3

2009-04-09 @ 22:24:19
URL: http://baranikkis.blogg.se/
Postat av: Evelina

jasså :s låter inte roligt. hoppas den går över :) jo med mig är det super. är jätte glad :D

kram

2009-04-09 @ 22:26:57
URL: http://silverninas.blogg.se/
Postat av: tova

Sv: Vet inte riktigt, du då? :)



Kul med påskmat i skolan :P, fin bild :)

2009-04-09 @ 23:09:26
URL: http://tovasegna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0