made by me

   made by me

Det här bloggandet går inte så bra för mig just nu, jag funderar på att ta en bloggpaus igen. Men jag är inte säker ännu, får se.

Idag så har jag varit en soffpotatis, suttit framför tv hur länge som helst. Sen tänkte jag att inte kan man ju sitta inne på en lördag och bara möggla. Så jag ringde till Elli och gick snabbt i duschen och nu sitter jag här och väntar på att mitt hår ska torka. Har ingen aning om vad vi ska göra idag, hoppas vi hittar på något iallafall!

Nu så vet jag inte riktigt vad jag ska skriva om så jag tänkte visa en litet söt sak som jag har gjort.
En söt liten börs eller vad man nu ska kalla den. Det tog inte så värst länge och jag är riktigt nöjd! Kan ni gissa vad den är gjord av?
Det ser inte alls ut så men den är faktiskt gjord av plastpåsar som jag hittade i mitt rum, häftigt va? ;)
Det är därför den är så skruttigt för att plastpåsarna som jag strykte ovanpå varandra skrynklade ihop sig så himla mycket. Sen när jag tyckte att jag hade strykt tillräckligt med plastpåsar så att de börjar bli hårda så sydde jag fast dragskedjan och ihop kanterna sedan. Inte svårt alls, fast det kanske låter lite invecklat.  Jag gjorde den här i skolan så jag har tyvärr inga bilder som kan visa hur man ska göra steg för steg. Men såhär blev iallafall resultatet:



Kommentarer
Postat av: jennytuvesson

hoppas du får en bra dag

kram!

2009-09-26 @ 16:26:21
URL: http://misslittlesunshiine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0